Een goed onderling contact is essentieel voor het slagen van een behandeling. Vandaar dat ik er naar streef je op een open en respectvolle wijze te benaderen. Daarnaast zal ik je op directe of indirecte wijze uitnodigingen om jouw ideeën en gevoelens over het verloop van de behandeling te delen en sta ik open voor kritiek.
Klachtenregeling
Mocht je toch ergens ontevreden over blijven of een klacht hebben, aarzel dan niet en laat het mij weten. Als de drempel van een rechtstreekse benadering te hoog voor je is kun je mij ook telefonisch, per brief of per mail op de hoogte stellen van jouw klacht. Ik zal dan altijd zo snel mogelijk contact met je opnemen. Mochten we er samen niet uit komen dan kan ik, indien je dit wenst, een andere hulpverlener zoeken. Daarnaast is het mogelijk dat ik je de naam en contactgevens geef van een, van de praktijk onafhankelijke, collega Gz-psycholoog die jouw klacht zal aanhoren.
Daarnaast heeft elke cliënt klachtrecht bij het Nederlands Instituut voor Psychologen NIP
Geschillencommissie
Daarnaast ben ik lid van de klachten en geschillenregeling P3NL. In mijn Klachten en geschillen folder leest u hier meer over.